Skip to content

חידת משמעות חיי

12/10/2013

עליזה, אני הבנתי לאחרונה שכל החיים שלי למעשה אני עסוק בחיפוש אחר בית. הבית שלנו בסרדהי היה תמיד מקום ממנו רציתי לברוח. באופן אירוני הכאבים הנפשיים שחווית שם בתקופת התבגרותי דווקא קשרו אותי אל המקום. לכן גם הביקורים הרבים שלי בשנים האחרונות במקום. כמובן זה רק עורר מחדש את הנשכחות, האירוניה לועגת לי ישר בפרצוף בעובדה, שטיבור גר בדיוק בבית שהוא למעשה אותו המוסך עם החלון המתונף עליו אני כותגב בסיפור על העבד. כמה מוזר הוא שאני לא יכול לברוח מהמקום הערור הזה, למחוק את הסבל ששקוע עמוק בתאי התודעתי. לא מצליח לעקל ולהפריש כיציאה מורעלת של אוכל מעוס.
לצערי בארץ לא הצלחתי להקים בית, ולא רק בגלל המרשעת שהגורל התקיל אותי אתה. אני זוכר איך לא מצאתי את מקומי בחייפה, למרות שלכאורה היה לי טוב, עברתי מדירה לדירה, לא מצאתי מנוחה, הרעייון להתישב במקום ספציפי כלשהו נראה לי אבסורדי. בסוף עזבתי את הלימודים באמצע למרות שהייתי די מוצלח, ולאחר נסיון כושל לעזוב את הארץ התגייסתי לשנתיים לצבא. היו אלה עוד שנתיים של סבל של מכונאי שלקחתי על עצמי בהתנדבות. שוב הייתי יחד עם אותם ערסים שלא היו שונים במאומה “מהקולגים” שלהם בדונה-סרדהי. אחרי זה תל אביב, האוניברסיטה, ובפעם הראשונה נפתח לי חלון הזדמנויות של נחת ואושר, לשנה, התחלתי להנות מהחיים שלי, מהחופש, מזה שפרעתי את חובי לכולם, לאמה ב- 4 שנות סבל של מכונאות בסרדהי, לישראל ב- שנתיים סבל של חייל מכונאי. והייתי כבר על סף לסיים את הלימודים וזאת אומרת קרוב מאד למימוש תוכניתי לנסיעה הרפתקנית בעולם, אותה הצבתי לי עוד ביושבי דחוי בטינופת של הבור “המוסך”, שותף חלקי מכוניות בנפט שחור מזוהמה, ורוקם בדמיוני פנטסיות על העתיד, של אהבה וחופש. אני מבין שאין אדם בעולם שיכול להבין איך הרגשתי אני ואיך מרגיש כל אדם, שנטלו ממנו הכל, וכלאו אותו במקום מעוס עליו, למצב שאין בו תקווה למילוט. שהוא נאלץ לחיות יחד עם אנשים ירודים ממנו בהרבה בעולמם הערכי והחשיבתי, שבזים ולועגים לו בגלל היותם שונים כל כך ממנו, ובגלל הבנתם את איכויותו הנעלות שהם מתקשים אפילו להבין, עד שזה מפחיד אותם. הערצה מהולה בפחד זה מקור רועה ההמונים. אבל לחזור לתל אביב, האושר הזמני נקטע בגלל מלחמת יום הכיפורים, שערר את הכל. אחרי המלחמה הכל היה כבר אחרת. מה שלא השתנה זה שאני עדיין הייתי ללא בית, והמעגן היחידי בחיי היית את, הבית שלך בהוד השרון, וחיים.

hanalisablog

 

חידת משמעות חיי הרועדת כמו דמעת טל שחר טהור 
הנלכדת בקורי עכביש של האין סוף 
ומופיע ברשת מבטי.
היא הייתה שם תמיד 
אך ללא זוהר המיקוד נעלמה בצנע
כאמי הקטנה שלא נכנעה לבוז לרקון את ראשה העיקש 
עם זיכרון שואת אהוביה
מורתי לרחמים. 

אם כך, בגילי, 
המקדם את גופי למתה-פיזיקה סופר אנטי- אקזיסטנציאלית 
הגיעה הזמן שאדבר חופשי מהפיזי. 
שאזכור משמעות חיי עלי אדמות 
בעומק תפארתה ובורות קבורה
אחרי שהסתבר לי 
שאמי הפשוטה וחומרית בעצם צדקה 
ושהסופר גוראוים הגדולים ומטה-פיזיים וכריזמאטיים ביותר 
אגוטריפרים, פדופילים, רמאים, סקסמניאקים, גאוותניים, ועוד, 
ושמכריזים בעונג שלווה אלוהית בביטחון אינסופי: 
עבר/ עתיד לא קיים- רק הרגע הזה 
ואם אינפורמציות ערומות אלה אני שואלת בכל זאת 
האם יש משמעות…
וכרגע יצאתי מרחמה של יידישא מאמה קדושה 
אשר באמונת חייה העיקשים עברה את מצעד המוות 
ללא אלוהים. 

רק אחרי שלעת טיפת דמה האחרון ויתרה על גופתה 
הופיע בחלומותיי קלילה, שמחה, ללא שום דאגה למיטלטליה, 
התבררה לי פשטות קדושתה. 

View original post 148 more words

From → MENUE

Leave a Comment

Leave a Reply

Patrice Ayme's Thoughts

Morality Without Intelligence Makes As Much Sense As Will Without Mind. Intelligence Is At The Core Of Humanism.

Flip Chart Fairy Tales

Business Bullshit, Corporate Crap and other stuff from the World of Work

seedzen

Telling Other Stories

Uneasy Money

Commentary on monetary policy in the spirit of R. G. Hawtrey

The Logical Place

Tim Harding's writings on rationality, informal logic and skepticism

kaleidocyte

When 140 characters isn't enough

Footnotes to Plato

because all (Western) philosophy consists of a series of footnotes to Plato

Believe or Doubt?

Is it reasonable to be a Christian these days?

Forwardeconomics

An evolutionary think tank

